Sunday, October 31, 2010

Betul ke ek???

Selamat Hari ni

Mesti korang tertanya-tanya kenapa ek aku lama tak hapdet menatang ni termasuk gorengbaek sekali...ada beberapa sebab...dan macam biasa la ek...reason dengan point form...aku taktau nape ni jam aku gile betul dengan point form ni....mungkin senang nak baca atau semua idea aku memang datang dalam point form kot...lantakla....jadik, ni la sebab-sebabnya...

  1. topik kat dalam berita semua bosan-bosan...kalo tak benda-benda yang deja vu....eksiden bas, pemandu bawak laju, parti tu kutuk parti ni....kempen, kempen dan kempen....negara berjaya buat perjanjian dengan negara tu...dengan negara ni....meeting menteri sana, meeting menteri sini....1Malaysia, lobi melobi....barang tu naik, barang ni naik....semua berita bosan-bosan...cubala buat berita yang menarik sikit....cerita pasal kucing beranak ke...berita pasal budak pompuan buat projek dalam semak...siap liputan ekslusif lagi...rompakan terancang yang berjaya pawned kan PDRM yang maha hebat kat Malaysia ni...baru la ada benda menarik aku nak tulis kat blog aku...sekurang-kurangnya ada gak pihak yang dapat backup dari aku walaupun yang baca kat sini tak seramai mana...
  2. elaun dah masuk...sepatutnya aku berperasaan YAHOO!!....memang pun aku berperasaan tu....kesiksaan yang ditanggung selama ni dah terlepas sekejap....tapi yang tak bestnya, idea macam makin pergi pergi....bukannya makin mari mari....padanla orang tua-tua kata makin banyak duit, kita jadik makin bingai...dan padanla aku tengok ramai pemimpin kita jadik bingai gak...rupanya diorang sentiasa banyak duit....cuba kita dapat orang miskin jadik pemimpin....aku kompem down to the earth habisla...takde cerita buat menara 100tingkat ke...projek mega-mega rega billion-billion....paling pun diorang buat projek pembangunan kedai 2 tingkat supaya orang sesama buat kije dan meningkatkan ekonomi negara...jadik takde la cerita bagi duit ke bagi bisnes kat kroni sebab nak jadik bertambah-tambah kaya ek..
  3. kat keliling aku dah takde benda yang best terjadik....nak ajak berborak buat tambah-tambah idea pun takde member...paling yang ada pun budak bilik aku jek...tu pun kalo cerita, pasal bola, pasal politik ala-ala surface...maklumla bebudak lagi...takleh cerita lebih-lebih...lagipun aku memang tak suka cerita pasal politik ni...yang bebudak rumah yang lain???kalo tak anime, muvi, game....memasing ngadap laptop sendirik sambil berusaha nak mendapatkan award telinga kuali...sape lagi pekak kalo aku nak berbual dengan diorang, dia la yang paling terer....macam hape ntah perangai...
  4. awek takde....tak masal ni pun jadik sebab...mana tak...kalo ada awek, boleh gak aku mengorat....paling pun ada gak inspirasi nak tulis...pasal awek kenapa ko sombong ke...pasal awek nape ko berperangai taik...tu maksud dia aku memang kena carik awek la....tapi rasa macam malas lak nak ada awek lagi...kang tetiba lak awek tu terjeles sebab aku ada blog...dah tu ada dua lagik..dah tu kalo baca blog aku, memang kena sebijik-sebijik kat batang hidung kalo aku bengang dengan sape-sape...nak carik awek yang lepas spesifikasi, tak kisah, dan lepas semua pantang-pantang yang aku tulis kat gorengbaek tu memang susah bai....
  5. dalam otak aku bercelaru mana satu nak setel dulu..sebab sekali datang banyak benda kena pikir sekali harung...nasib la otak aku ni tahap processor dia mengalahkan quadral core..berapa kije serentak pun boleh buat tanpa gangguan..tapi bodoh-bodoh pun lagging gak sebab RAM rendah...sebab mesti terlupa...bengong...fahamla...assignment(tak kisah...kejap jek buat), group project(3 coding program kena cipta...serentak lak tu), lagu yang orang request sebab aku gatal-gatal post lagu ari tu(ada yang nak lagu jiwang versi chenta..bukan break up la...ada yang mintak lagu omptuih la...ada yang mintak lagu ceria la...macam-macam), final(lama lagi..tangguh dulu..)...dan yada yada yada....jadik, aku akan selalu ter"hang"...terpaksa restart beberapa kali...so janganla terkejut kalo korang tengok aku asyik shutdown jek...haha...
  6. entri yang keluor kat kepala hotak ni semua bila aku taip jek, mesti aku cancel balik...sebab bila aku tengok balik, tak berkualiti sungguh....ada gak rasa macam nak buat entri kena spender bentuk dia segitiga...kenapa orang hisap rokok takleh berhenti merokok...macam-macamla..bila aku balik, aku kompem aku kena kondem semahu-mahunya...kang tak terlayan lak aku komen dahsyat-dahsyat korang kat aku...ngeee~~~
jadik, tula antara sebab-sebab nape aku tak hapdet lama kat blog aku...kengkadang ada gak rasa nak berehat seketika macam yang dah dibuat member-member bloggers yang lain...tapi aku rasa cam tak best lak...sebab bila aku check balik cuti aku kat blog ni, dah tinggal sikit quota cuti tu...so, aku tak jadik la cuti...boleh ek cenggitu??

notahangit: biasanya nak carik alasan tu lagi mudah dari nak setelkan masalah...jadik, dari aku carik alasan, baik aku setelkan masalah tu SEKARANG JUGAK....kan??
 

1 comment:

miya said...

jarang hupdate tp sekali hupdate kasi goreng baik punya. cuba ngko buat entri ala2 diary cerita ko gi makan kfc ke, g pasar mlm ke, konfom laju je hupdate. tp tak padan lah wei... hua hua hua...