Wednesday, May 25, 2011

Terang nyata kebangangan tu...

Arakian

tengah elok aku bermimpi tadi, tiba-tiba aku terbangun sebab dapat soalan yang aku dah tak ingat jawapannya...kenapa pulak tetiba aku ditanya soalan tu....padahal kalo diikutkan senang jek jawapannya...nampak sangat aku dah lupa dengan benda-benda tu semua....tak pernah-pernah aku kena soal dengan soalan yang simple tapi aku terpana'...dalam mimpi pulak tu....

aku cuba nak carik jawapan persoalan yang aku tak ingat tu kat google....untung-untungle ada mana-mana ustaz yang ada jelaskan pasal tu....tapi harommmm takde....semua asal aku baca, diorang kaitkan dengan sihir, saka, santau, whatever....apa hal?? ada jugak yang bercerita pasal mukjizat tapi benda ni tak bertepatan dengan apa yang aku pernah ingat dulu...memangla betul pasal mukjizat tu...tapi tu bukan jawapan yang aku carik...ada pengertian yang lagi mudah daripada tu....yang lebih tepat dari apa yang diorang belit-belitkan kat dalam hasil penulisan diorang tu...

aku cuba rujuk kat bapak aku...dia kata jawapannya ada pada dia....memangla...kalo tak dari mana aku belajor benda ni...dari diala jugak...lepas tu dia kata nanti dia terangkan...adoyai...betul la aku terlupa....nampak nowh aku dah lama tinggal pasal benda-benda ni....kena la aku kaji dari kosong balik...umur baru 20 lebih dah lupa macam-macam dah....mungkin silap aku gak banyak tumpu pada benda yang bersifat kemanusiaan daripada benda yang bersifat jiwa yang mendalam....hish!

notahangit: nak tau ke apa soalan dia?? "Apa itu panggilan hissi? Apa itu panggilan ma'nawi?"....serius aku lupa...yang aku ingat, hissi tu maksudnya secara lahiriyah atau fizikal dan ma'nawi tu pada batinniyah atau mental....adoiiiiiii.......

No comments: