Saturday, September 17, 2011

Kalo kenderaan, berubah jadik transformers...kalo orang??

Arakian

aritu aku dah bercerita pasal wereboar...lebih kurang kisah yang agak "myths" la kan..arini aku nak bercerita pasal satu lagi bentuk transformasi...kita semua tau dan dah tengok pun muvi pasal kenderaan yang boleh transform jadik robot yang kita panggil sebagai transformers...tapi korang tau tak manusia pun boleh transform jugak...tapi arini aku nak cerita pasal transform yang lain pulak...

tau tak korang jika manusia ni, didedahkan pada keadaan yang terlampau dibagi muka, yela...orang boleh cakap akan pijak kepala kan...tapi cemana pulak kalo bagi muka sikit tapi lepas tu tak sador diri??ye..kita panggil tu sebagai muka tembok ye korang...tu salah satu bentuk transformasi yang aku nak cerita....sumpah kat bumi berTUAH ni aku jumpa banyak benda baru yang boleh buat aku agak culture shock sebab aku tak jumpa kat tempat lain...aku jumpa nyah yang berlambak-lambak macam tak boleh dibendung...lagi banyak dari kat Jalan Haji Taib...dan lagi banyak kat Jalan Sayang kat Muor....

aku jugak jumpa pengkid sejati yang lagi hardcore dari pengkid yang aku jumpa kat pejabat Bernama...dan aku jugak jumpa dengan orang yang tak reti nak perasan pekung sendiri walaupun dah banyak kali kena sound..lagi dahsyat dari tempat lain sebab macam tak nampak-nampak kat kawasan lain...dan aku jugak tak pernah nampak muka tembok yang lagi cibaeiiii dari kat tempat lain....sampai tak tak tau nak buat apa...sah betul la kenapa Sultan Melaka dulu lari ke Johor...tak tahan dengan extremenya perangai kat Melaka ni...aku tak kata semua orang Melaka cenggitu...tapi aku terkejut dengan extremenya budaya kat sini....

jadik bila aku balik, memang padanla kat Melaka ni orang banyak kaitkan dengan makian...cenggini rupanya..dan aku tak terkejut jugak la kenapa asal jumpa jek, orang Melaka cakap "Hoi lahanat!!hidup lagi kau!!!aku ingat dah lama dah kojol.."...memang padanla....dan aku jugak terkejut kenapa kat Melaka ni kebanyakkannya tak berjalan dengan lancor sebab diorang tak boleh sebut perkataan tu...

Nota Hangit: kalo korang tak percaya, korang sebut ayat ni ikut loghat Melaka.."Semua yang ada kat Bumi Melaka ni memang takde yang tak lancar....semuanya confirm lancar..."

2 comments:

iwan_dextrous said...

hawau ler...nk ckp lancau2 lak..ahhaha (lancar yer..)..

Along Tapa said...

iwan dextrous

jangan diorang pegi kemaruk tukor singapore jadik singapau dah la...hahha