Sunday, April 24, 2011

Laugh out loud damn it....cheer for this world....

Arakian

sebab apa??yesss....sebab dunia ni dah jadik totally fucked up...says who??ME!!!kenapa??taktau nak cerita....panjang sangat kot cerita dia...kang jadik cerita bersiri lak...dahla aku memang tak reti nak buat cerita bersiri ni....sebab mood sentiasa lain-lain...kang cerita tu jadik pelbagai perisa dalam satu cerita nanti...tak dapat rage sepenuhnya....

senang kata cenggini la...pada satu hari, aku bangun dari tido, sambil duduk-duduk tengok keadaan sekeliling, tengok budak-budak ni, tengok orang-orang yang online, tengok cerita kat tv termasuk berita, so aku dapat simpulkan...this world is totally fucked up....eh jap...bila aku fikirkan balik, dunia ni tak fucked up...dia memang duduk kat tempat yang betul...dunia ni masih lagi planet biru yang berputor-putor keliling matahari pada paksi dia...still lagi buat tanggungjawab dia takde terlepa sikit pun....manusia yang tinggal dalam dunia tu yang fucked up....need to be save....

so bila tengok balik, kat mana silapnya ek? toleh kiri, ada budak-budak rempit, student pukul cikgu, mak bapak dera anak sampai kojol, perang sana sini, pergaduhan benda sia-sia macam berebutkan pangkat dato', pompuan-pompuan dah sibuk nak bagi jantan-jantan macam aku ni berseluor mancung, jantan-jantan lak sibuk nak mengikut kata kepala berhelmet diorang.....kat mana salah dia??adakah salah diri diorang sendiri??tak jugak...diorang kengkadang taktau...nak kata salah diri aku sendiri, tak jugak....sebab kalo lagi aku tegur, lagi dahsyat jadik....takkan nak kata salah mak bapak lak??kengkadang ada yang mak bapak tu terlebih ajor gak...abis mana punca semua ni??

aku pun bertanya pada orang yang pangkat-pangkat ustaz, aku tanya sape yang mulakan semua ni??diorang salah kan setan...dari setan la diorang terpengaruh sebab iman tak kuat....adoiiii...aku tanya lak orang yang terer psikologi....diorang cakap ni semua berpunca dari condition environment yang dah berkurang pokok dan oksigen dan membuatkan diorang lebih stress sampai ramai yang bertindak agresif....wtf?? rasa-rasanya kes yang aku tengok makin dahsyat datang dari kawasan kampung-kampung yang tak tercemar lagi keadaan ekologi dia....pastu aku bertanya pada orang yang bijak dalam sains biologi...mana tau ada penjelasan dari sudut biologi...diorang just cakap tu semua dari genetik...bila(Serius aku tak ingat apa dia cakap lepas tu...sebab aku memang tak minat biologi)....ok..genetik....fuck!!!anak ustad main dengan betina ntah mana-mana...genetik??hahaha....susah tanya orang bijak pandai...aku tanya orang yang tak pedulik dunia...apa diorang kata??dunia nak kiamat...ergghhh...cakap cam takde benda....padahal tak perasan yang diri sendiri tu pun penyebab dunia nak kiamat...semua benda mesti ada sebabnya jugak kan??

so memang takde solution kalo kita kaji dari punca...jadik aku duduk dan fikirkan apa solution bagi semua benda ni...ada yang kata let the government do their work...pastu ada yang kata mak bapak kena bagi kawalan tentera untuk anak-anak....pastu ada yang kata banyakkan kaunseling....kahkahkah...nice...semua orang berusaha untuk jadik logik dan kreatif....tapi pada pendapat aku, let it be damn it....the nature will cure it...bila satu tamadun tu dah melampau, Tuhan secara automatik akan turunkan bala kat situ....dulu banyak 3gp dari utara, dia bagi Tsunami....bila banyak nowh kes jenayah kat Selangor, dia bagi Selangor takde bekalan air...bila satu Malaysia makin melampau, dia bagi El Nino, La Nina, Kemarau Khatulistiwa, Rumours pasal nuklear, selsema burung, selsema babi, selsema anjing, macam-macam lagila....so, buat apa aku nak berlagak jadik superhero??kalo aku salah, dengan aku-aku sekali la nanti kena bencana....reti??

jadik mangkuk-mangkuk semua, dari semua sibuk nak jadik hero nak kempen sana, nak kempen sini, dari sibuk nak tegur orang sana, tegur orang sini, baik korang pergi betulkan diri sendiri dulu....sebab once korang jadik virus dalam dunia ni, immunity system yang ada dalam dunia secara otomatik akan melenyapkan korang dari mukabumi ni....tau??just care about yourself damn it!!!!

notahangit: mungkin entri ni macam mengajor orang jadik self centred...tapi kalo korang pikir balik, orang yang paling kena betulkan ialah diri sendiri...sebab kalo dah dalam kepala otak penuh negative thoughts, anak tengah picit tengkuk mak pun dia kata budak tu nak bunuh mak dia....bodoh!

No comments: