Monday, April 25, 2011

Misi menukor header dan design....

Arakian

dalam tengah-tengah takde kije ni, aku terpikir nak menukor design header bagi tiga-tiga blog aku....memula aku start dengan Kerat Senget sebab aku rasa KS yang tak pernah lagi aku tukor header dia...lepas try demi try, akhirnya aku berjaya gak buat Header yang agak simple bagi KS...sesuai dengan design blog dia yang agak simple dan tersusun....lepas tu aku try nak ubah header untuk Gorengbaek...tapi apakan daya, aku sayang betul gambor phoenix tu...so aku just transparens kan jek background dia....nampak sikit comical...tapi gasakla...bila dah publish, macam takde perubahan apa pun....just sikit bersihla rupa dia dari keadaan yang dulu tu...kan??

then part yang paling mencabor ialah try nak ubah header blog ni...kalo korang ingat, sebelum ni aku pakai gambor naga merah yang ntah tahun berapa aku buat ntah....berapa banyak kalo aku try ubah pun tak dapat...last-last aku amik keputusan tukor jek terus logo tu...carik logo lain sebab aku memang malas nak design logo untuk HHD ni...lagipun Tenggiling a.k.a laptop aku ni dah sangat tua...dah tak boleh dah nak buat kije lasak macam dulu....so jadikla header separuh masak macam kat atas tu....jadikla...tapi masalahnya sekarang, design header tu dah jadik tak sesuai lak dengan background flashy aku dulu...so, terpaksala aku buat design baru untuk background dan try ubah mana-mana yang patut...

so resultnya, ni la perubahan untuk HHD....nampak macam sikit soothing dan kurang panas kan??mungkin ni petanda aku kena start ubah stail aku buat entri kat sini kan??rilex la untuk pembaca yang ketagih makian aku....mungkin stail aku ni aku ubah lebih pada ala-ala panas sarkastik..takdela aku nak sound direct cam dulu...lagipun selalu sangat aku dapat claim dari orang keliling cakap entri kat sini macam bagi penampor dengan penyepak sekali harung....so lepas ni aku buat stail entri yang lebih pada flying kick tanpa bayang kan??cukupla aku membebel dengan entri self-centred ni...ada mood kang aku update la...orait?

notahangit: so, open comment la...apa pendapat korang tentang header dan design untuk tiga-tiga blog aku...orait??

5 comments:

iwan_dextrous said...

gud2...ini mcm aku leh amek ko keje ngan ak.hahaha

faINa989 said...

yg ni ok dr yg lama..

Along Tapa said...

iwan dextrous

ko kena kije dengan aku...pehal lak aku nak kije bawah ko....


fara aina

hehe...mekasih...

faizura rahman said...

WOW!!

Along Tapa said...

faizura rahman

ha??