Friday, July 22, 2011

Luahan Perasaan Siri ke berapa entah....

Arakian

Lovers...haters...perkara yang biasa kita jumpa hari-hari...ada satu peringkat, orang ni suka kita...tapi tak mustahil beberapa hari lepas tu dia menyampah kat kita lak....tu semua perkara normal...then bila kita dah lama tak jumpa, secara tetiba diorang akan suka kita balik, then dalam satu tempoh masa, diorang akan benci kita balik....itu perkara biasa...sebab aku dah mula perasan...format dalam hidup ni...A akan suka B kalo B mengikut jek apa yang A arahkan..suruh duduk, duduk....suruh berguling, berguling..tak membantah langsung...salah satu format jugak, A akan suka kat B ni kalo B ni memang pandai membodek...lagi power ayat bodek, lagi dia suka...kalo boleh nak kena kipas tahap kipas mahadewa punya...buruk perangai manusia ni...tak kisah la kalo pembodekan dia tu memang obvious terang dan nyata membohongnya...tapi diorang tetap suka...sanggup keluor berhabis duit kocek sendiri sebab tu....

sampai satu peringkat, aku naik menyampah dengan dunia ni...aku toleh orang kiri, aku menyampah...aku toleh orang kanan, aku menyampah....setiap muka yang aku tengok, aku just nampak plastik....macam mainan masa zaman budak-budak...yang dicampak, yang dilambung, yang disuruh mati, yang disuruh diam, ada yang dilupakan, ada yang kita bagi special relationship...ada yang kita ceraikan dia pulak....serius macam permainan kanak-kanak...tu tak dikira dengan setiap butir perkataan yang keluor dari mulut sorang-sorang....macam manusia yang dah takde akal fikiran...tengok muka tua bapak punya....tapi bila bercakap, mentaliti sebijik macam budak belum mumayyizz...kalo budak, boleh jugak kita bagi minum susu yang ada DHA...supaya sel-sel otak bersambung...kalo orang tua??mungkin aku rasa minum DDT lagi bagus...

lepas tu aku mula la aku cuba nak duduk dan tenangkan diri aku dari semua kedunguan ni...nak hilangkan rasa menyampah aku kat semua kehidupan plastik ni...maka aku duduk pada satu malam dan aku tengok balik semua benda yang aku dah tengok sepanjang 24tahun aku hidup...dan aku dapat simpulkan....DUNIA INI KOSONG...kita yang sibuk duk lebih-lebih nak buat dunia ni macam ada sesuatu...sebab tu kita rasa macam dunia ni melampau-lampau dugaannya...sibuk nak gaduh-gaduh, sibuk nak buat perhimpunan, sibuk nak kaya, sibuk nak tu, sibuk nak ni....entah...pada aku, a bit laid back, chill sikit, kita tetap dapat tempuh semua benda dengan penuh stailnya....

notahangit: satu jenis haters yang aku tak boleh terima...nak tau??when men hate each others because of a thing call pussies....

 

2 comments:

Hanys Najib said...

weh! ang 24 thn?! kenapa aku ingat ang macam 27/28/29 ha???!!!

ok ok sorry, komen lari tajuk dan inti


HEHEHEHEHEHEHEHE
^^v

Along Tapa said...

HAnYS

ha??gila tua ko bubuh umur aku..