Tuesday, September 06, 2011

We should be called "Stinky Malay"..shouldn't us?

Arakian

ni panas ni...sesilap boleh dapat report polis aku ni...tapi aku bukan jek kata korang...tapi aku kata diri aku gak...kenapa aku kata cenggini....apa aku tak bangga ke kat kaum sendiri??apa aku benci ke kat kita yang konon-kononnya bersedara sesama Islam ni??bukan sebab tu...tapi sebab aku sayang kaum aku la aku cakap cenggini...sebab aku tengok kaum aku ni dah makin ke laut la aku panggil-panggil korang semua naik ke darat...sebab taknak korang semua hanyut kena tarik ombak....paham???

tapi kenapa aku tulis entri yang panas cenggini?? tak ke korang perasan betapa bangsatnya kita orang-orang melayu ni??kita berbeza pendapat...tapi kita benci satu sama lain mengalahkan kita benci kat setan....nak-nak bila bercakap pasal politik...yang kumpulan merah kata cenggini cenggini..yang kumpulan ijo kata cenggini-cenggini...tapi berbeza pendapat tu bagus...kita dapatla berusaha untuk perbaikkan kelemahan kita..tapi bila dah sampai satu tahap...pekung orang ni kita duk bukak...kumpulan merah duk sibuk gali pekung hero-hero kumpulan hijau...bubuh kat kak nam-kak nam yang makin berleluasa...makin panas la pekung hero kumpulan hijau...tu tak kira yang kumpulan hijau lak...diorang tak boleh contact kak nam...maklumla...diorang ni hubungan tak berapa rapat dengan kak nam kat negara kita ni....tapi diorang sendiri yang duk bukak pekung hero-hero kumpulan merah...dah lagak dah macam musuh ketat berbeza agama dah aku tengok..tak ke cibai perangai tu??

pastu aku duk kenang balik zaman dulu-dulu...geng-geng kumpulan hijau dengan merah ni bergaduh bila ada pertandingan jek...tapi, lepas tu rilex jek duk makan kenduri, duk semeja bergelak tawa, bertepuk tampor semua...tapi ni jam aku tengok dah takde dah cenggitu...memasing nak bertanding jubur sape paling besor sekali...tu yang kena godok dengan hero kumpulan biru air laut tu....mana ntah pergi dignity sebagai sang melayu terterer sepanjang zaman...dah aku tengok macam budak sekolah bertanding mainan sape paling mahal dah....

sampai satu masa, jangan terkejut kalo negara tercinta kita ni tetiba jadik darurat lagi sekali...tapi kali ni bukan pergaduhan antara kaum lagi dah macam 13 Mei 1969 dulu....tapi peperangan sedara...sang bodoh kumpulan merah bergaduh dengan sang bangang kumpulan hijau...dipanaskan lagi dengan kumpulan biru air laut...yang duduk tersepit tengah-tengah sape??kitorang kumpulan kuning yang menyokong kedaulatan raja dan keluhuran perlembagaan...reti??

notahangit: macam power rangers...bergaduh sesama sendiri...yang untungnya raksaksa la...senang-senang jek dapat conquer bumi....boooongok....

No comments: