Sunday, October 09, 2011

Orang lain pun bercinta gak oi!

Arakian

Sebelum ada orang duk terasa main tacing-tacing, baik aku bagitau awal-awal ek...entri ini takde kena mengena dengan yang hidup atau yang mati...kalo ada yang terkena batang hidung tu, nasib tak baikla sebab terkena...takde niat pun nak menembak...boleh?orait...aku teruskan citer ek...

aku tau...masuk umur baligh ni, bermula kehidupan manusia ni macam binatang baru cukup umur...semua sibuk carik pasangan memasing...yang ni tak sesuai, tinggal, carik lagi...sampai jumpa yang sesuai....tapi tu tak kisah...nak berendut tu, memangla ada golongan serbanitas kata tak elok, menghampiri zina la, hape la...tapi aku bukan jenis cenggitu, aku just boleh cakap...berendut tu perkara normal...nak-nak yang berendut berlainan jantina...tapi yang jadik tak normalnya, bila dah mula berendut tak ingat dunia...astaga...kalo ikutkan rasa, memang nak penampor jek rasa...

aku bukan kata aku anti orang berendut...aku sendiri pun berendut gak....dan aku pun pernah gak buat kesilapan yang sama...nak tau apa?kalo nak berendut tu tak salah tapi janganla open sangat kat depan orang sampai orang naik jelak bai....sungguh...betul apa yang kita buat tu tak salah sebab kita tak kacau orang lain...tapi orang lain terasa terganggu kengkadang dengan kita yang duk cam belangkas jek....kan??jadik untuk ex aku dulu, tu kesilapan kita dulu yang memang terang dan nyata sampaikan semua orang duk menyampah dengan kita walaupun kita tak buat salah apa pun....

kengkadang kita rasa apa yang kita buat tu romantik....kita bersayang-sayang depan orang....kita bermanja-manja depan orang...kita rasa benda tu macam tak salah...orang lain tak cakap apa pun...tapi sebenornya orang yang tengok tu rasa jelak, menyampah, cam haram...serius...cuba korang tengok satu kapel yang tengah duk berenggeng kat mana-mana....cuba korang dengor diorang duduk merengek-rengek berdua macam budak mintak nenen kat mak...apa yang korang rasa?korang takkan rasa "eeeee...romantinknya diorang...."...tapi korang akan rasa "gedik....agak-agakla...orang lain pun berendut gak"....betul tak??toksah nak coverline la....kalo aku rasa cenggitu, takkan korang tak rasa cenggitu kan??

tu satu hal...selain tu, elok la berendut tu...tak salah...korang mungkin berjumpa dengan soulmate korang....korang mungkin jugak jumpa tempat korang nak mengadu hal...tapi toksahla sampai hal rahsia-rahsia bujang...kengkadang hal yang member-member luahkan pun nak luah kat endut korang...aib tu bai...kalo yang diceritanya tu hal ko jek takpe...tapi janganla sampai jatuhkan air muka member kan...dan tak cukup lagi...janganla sampai buang semua member pasal endut kot...memangla lepak dengan member tak best cam lepak dengan endut...tak dapat nak cakap sayang-sayang, nak berjiwang-jiwang....kena lak jantan cam aku...cakap jejiwang kang, mula la member duk nganjing-nganjing....tapi, pegi depan pusing balik, jantan tetap perlukan member gak...cuba korang bayangkan...kalo la ditakdirkan "soulmate" korang tu tinggalkan korang...apa yang jadik?dahla korang dah buang member tu....dah kutuk diorang bagai kat belakang...then nak buat apa?patah balik kat member-member yang tak semenggah tu dengan muka yang tak malu??sungguh tak berperasaan betul kan rasanya kalo cenggitu....

notahangit: so, ingat...berendut, berendut gak...life, life gak...jangan masukkan hal peribadi dengan hal life...nanti tak guna hidup...reti?

12 comments:

h A n Y S said...

'.janganla sampai buang semua member pasal endut kot...' <-- kene kat aku gak, tu pasal aku buat entri 'kwn baik lwn kekasih hati' ari tu, tp aku cakap belapik sket KOT, sbb dia bc blog aku..heh heh..

Along Tapa said...

hAnYS

aku tak citer pasal sesapa...jadik, no komen...no komen...

Anonymous said...

huhuhu....
kene batang idung sapelah 2...
nasib bek aku x berendut...
jadilah bujang slalu...

tak susahkan sesape said...

hahahahaha~

Along Tapa said...

Anon

ko tak berendut sebab ko tak laku kot dowh...ngahahahaha

Along Tapa said...

tak susahkan sesape

amboih...kemain tergelak ko tuh...

tak susahkan sesape said...

sbb ad jupe yg mcm ni..kesian mereka2 itu~^^

Along Tapa said...

tak susahkan sesape

hahahak..sape la tu ek

faizura rahman said...

kalo org berendut yg tak ingat dunia mmg buat perangai pelik2..depan umum pun boleh melekap, meraba..bangga ek buat camtu? org da kawen pun reti malu..ish ish..ntah apeape!

Along Tapa said...

faizura rahman

benda yg tak boleh tu la yang orang suka nak buat....cam tak biasa lak an...

lionteen said...

setuju sgttttt. jelek kot aku tgk klau ade kapel yg bajet drg rmntik dpn org ramai, padahal, kite tgk rasa malu n nyampah.

aku ckp tuk diri aku jgk la kan, x yah la nk bermesra sgt dpn org ramai. kuikui

Along Tapa said...

lionteen

kalo nak buat gak boleh...tapi dengan syarat takde sesapa nampak...haaa...boleh tak??haha