Thursday, January 27, 2011

Retailing entri lepas + itu tegas ke?

Arakian

entri lepas tu saje jek selingan sebab mood nak update HHD tu tak datang...arini baru datang...takpe...teruskan jek cerita...korang still ingat entri sebelum entri latest tu kan??macam yang aku bajet..dia dah baca...fine...she had apologize...fine...aku accept...kan aku cakap aku bukan jenis simpan dendam...tapi, aku bukan pelupa ek...aku just boleh buat tak ingat jek benda tu...so my dearest ex, i respect your action and in public manners, i apologize for those harsh words...and rather more, i accept your request...thank you and goodbye...

dah...habis pasal tu...skang masuk kat entri sebenor...aku takde cerita...just nak letak teguran...wahai seseorang, tak salah rasanya kalo ko bersifat tegas...memang tegas itu tak salah...bagus...tapi ko kena faham dulu tegas tu macam mana...jangan la main lantak jek ikut sedap hati...kalo ko rasa ko berpegang pada pegangan yang ko rasa betul, tu bukan tegas ye...tu kita panggil sebagai degil dan bongok...dan kalo ko rasa tegas tu bila semua orang takut dengan ko, tu bukan tegas...tapi bengis...dan kalo ko rasa ko bersifat tegas bila ko bercakap macam anjing menyalak hantu, tu pun bukan tegas...tu takde akal..ikut hati...ok??jadik, macam mana dikira tegas tu??bila ko meletakkan degil ko pada tempat yang betul....sebagai contoh, beberapa orang member nak melanggor undang-undang, tapi ko taknak...dan ko tekankan kat member korang jangan buat...walaupun diorang ugut korang nak bunuh ke, nak nak putus kawan ke...tapi korang tetap pertahankan stand korang yang dah sememangnya betul tu..itu dinamakan tegas...sebab korang letakkan kat tempat yang betul....

jadik, janganla salah faham antara tegas dengan degil...lagipun sorang yang tegas, bukannya macam degil...sebab orang degil ni, kalo kita cakap dengan dia segelen pun, setitik pun tak masuk kepala dia..tapi orang yang tegas takkan deny sebab orang tu bulat-bulat...dia akan dengor, evaluate semua reasoning tu dengan semua view baru dia accept atau deny...jadik, seseorang..boleh ko evaluate tak sekarang sama ada ko ni sorang yang tegas yang ko selalu laung-laungkan tu atau ko just terkompius antara degil, bengis, takde akal atau tegas...baikla ko duduk, tengok kat cermin cemana pe'el ko tu sebenornya ek...

notahangit: tetiba jek aku terfikir...kalo dia tu degil, boleh ke dia absorb apa aku tulis ni??ehem..kalo korang pun terkompius dengan definisi tegas tu, korang faham-fahamkan la ek...

 

14 comments:

Anonymous said...

lionteen tegas+garang.ok x?hehe

Along Tapa said...

lionteen

hihi..tu hak peribadi...tapi pada aku orang yang tegas tapi tak garang tu lebih dihormati..

Anati Soki said...

orang kalo dah degil.. nasihat buat buang airliur je along.. ko wat dunno je..nnti lama2 brubah la tuh

Khaisya said...

org yg tegas biasanya profesional dlm segala tindakan.. :)

noa said...

ko ni suka betul emo
beruban pale tu baru tau

(ade kene mengena ke uban ngan emo, aku main tulih je ni ;p)

ENTRY HOT : Malaysia Boleh!

Along Tapa said...

ANATI SOKI

tu kalo dia tau dia degil anat..tapi kalo dah degil tapi taknak berubah tu?kan ke haru nnt..


Khairul Antasha

yup...selalunya memang cenggitu..sebab diorang dapat respek...kan??

Along Tapa said...

nora

hihi..bukan uban kalo stress ke...

Unknown said...

long,semua yg ko cakap th betul2 belaka.:)

Along Tapa said...

echah mashuri

mekasih...ni kira bodek ke apa ni echah??

± said...

banyak aku nampak org cam kau maksudkan dalam kehidupan seharian dan jugak dalam dunia blogging. tegas dan bongok mmg amat ketara. tapi aku lebih banyak jumpa yg style bongok ni

ada blogger yg cuba make a stand dgn apa jugak pendapat dia, tapi bila org bg pendapat lain yg dirasakan mencabar dirinya, dia hentam balik dgn caci maki. lagi best, kalau mengefuck org tersebut secara berjemaah. so, mmg tak kiut dan bijak lah perangai camni

AnakPakZohar said...

*bongok...
i like that word...
nak tambah..
goblok... hohoho

Along Tapa said...

Dark Half

ahaha...tu termasuk la kat HHD...sbb blog ni ditulis tanpa pikir..memang ikut hati jek...pastu bila aku baca balik, aku pun kengkadang tak setuju dengan apa aku tulis..haha...


yad'z

ko suka perkataan bongok??aku lagi prefer bingai..sebab macam comel jek bunyiknya...

shizuka said...

kau tahu?bongok itu mmg akan ade dalam setiap diri manusia.kalau tidak xakan ade perkataan 'menyesal' dalam khidupan,

Along Tapa said...

shizuka

ye..sebab tula bongok pun diletakkan kat dalam kamus dewan bahasa dan pustaka..hihi...