Monday, January 03, 2011

Cik Miamans kata aku frust peringkat tinggi..otak ko!!

Arakian, kisah bermula...

yup..aku dah ambik keputusan nak start dengan tagline tu...sebab ada gak terasa macam bersangkut-paut dengan GB...hehe...ok...abaikan pasal tagline yang tak habis-habis..dan abaikan pasal idea aku nak buat anak blog ke3...aku just nak cerita pasal perbincangan panjang lebor dengan cik miamans tadi...ehem...aku cuba taknak guna bahasa yang kasor sangat ek..kang cik miamans cakap lagi sekali yang aku kompem berada dalam frust peringkat tertinggi..tapi sebelum tu aku nak cerita kat korang pasal peringkat-peringkat sedih ni sampai cik miamans cakap aku ada kat fasa peringkat tertinggi..ok??(biasala keluarga yang suka explore menggunakan teori sendiri)

  1. peringkat paling rendah bagi sedih ialah just diam dan membuat pandangan sayu...ni biasanya dialami oleh orang yang hasrat dia nak ada satu benda tu tak tercapai...contohnya azam tahun baru nak berenti merokok tak kesampaian..so, buat muka sedih tapi kat bibir masih ada rokok yang dinyalakan..
  2. fasa kedua pulak, menyuarakan kesedihan dengan ayat macam ni.."sampai ati ko kata cenggitu...terasa siot aku.."..ni menunjukkan orang tu berada pada tahap sedih tapi masih boleh dimaafkan...biasanya ni tahap sedih pertama bagi orang perempuan(no offense ek..just biasanya...)..
  3. fasa ketiga lak, bercakap dan bergenang air mata tanpa menitiskan air mata tu...ni dah kira sedih, terasa dan kecewa pada masa yang sama..dan kesilapan tu memang agak besor dan sangat susah nak dimaafkan...ni biasanya terjadik bila jantan-jantan kena dump atau kita menemui satu benda yang tak patut jumpa..contohnya macam orang kena sound direct dengan aku kat dalam blog ni...ada yang sampai tahap ni...tapi kesalahan ni dapat dimaafkan bila entri tu dipadam..erk..tak memasal..
     
  4. fasa keempat ni pulak terus mengalir air mata..kengkadang menangis macam budak kecik...ni terjadik bila kesilapan yang dilakukan tu memang besor dan boleh dikira tak dapat nak dimaafkan...ni ialah fasa ketiga bagi orang pompuan(sekali lagi no offense..kebiasaannya ok)...tak payah bagi contohla...banyak..macam anak menyesal derhaka dengan makbapak, kena khianat, macam-macamla...
  5. ni pulak pada aku fasa yang tertinggi..dah takde apa-apa perasaan...nangis pun tak, apa pun tak...tapi orang yang buat salah tu dah dianggap takde dalam hidup dia dan tiada maaf bagimu sebab kesalahan tu pun secara automatik dah di"shift+delete"kan dari hidup...yang ni, aku tak tau nak describe...jarang orang masuk tahap ni...
dan cik miamans dah letak aku berada kat fasa yang nombol 5 tu sebab aku takde perasaan apa-apa pun lepas kes get out of mylife dulu..bagi korang yang tak tau cerita, hal ni ada kena mengena dengan entri ni dulu.. memang kalo nak dikirakan aku berada kat fasa tu pun...tapi takdela aku frust ke sedih ke...benda tu pun aku ingat lagi...just aku taknak ingat jek...lagipun, aku takdela sampai tahap shift+delete benda tu dari ingatan aku..aku ingat jek lagi kot..sebab tu la aku sampai skang terganggu lagi dengan hal tu...sampai blank tak tau nak update apa kat dalam dua-dua blog kesayangan ni...flow idea terganggu...jadik, tak boleh la nak cakap aku berada di fasa tu ek..

jadik, kalo aku tak update blog secara rapid macam selalu tu, harap korang fahamla ek sebab apa...jiwa dan emosi terganggu sampai flow of idea tu terganggu...tapi sekali dia datang idea, jari aku sentiasa menari-nari dengan laju kat atas keyboard yang sengal ni...sian tenggiling(tenggiling is my damn lappy damn it) kena sengal dengan aku...agak-agak korang ada ubat tak bagi aku overcome benda yang mengganggu hotak aku ni...jangan cakap buat semayang ke doa ke...aku buat tu...just i need a psychologist view of  point here...

notahangit: bagi korang yang nak buat gossip panas tu, miamans tu adik pompuan aku...jangan lak korang ingat skandal ke apa...sebab tu la cecep pakai nama emymans...haha...aku jek tak letak mans kat nama ek..macam aku dulik...aku takde facebook...lalala~
 

10 comments:

Anisa said...

nangis je senang~

Along Tapa said...

Anisa Hang Tuah

takde rasa nak nangis.nak nangis cemana..hahaha

Vivian said...

kecian ko kan..ape la nasib..aku dah baca entri yg ko link tu..alahai..sbb tu rupanyer..anyway... takyah nak quit sebab perkara tu..tak berbaloi..sorang taksuka..1o dtg yg suke..

tp aku nak tanya nih..

ape beza Gb dn HHD? nape tak compile skali..yerr..pandey2 jak kmk ah...ahaha

iwan_dextrous said...

wah..dahsyat..bkn ko slalu nangis ke..yg ak pujuk ari2 tu ap..btw miamans x slh..hahaha

Dextrous cyber life

Along Tapa said...

BSI-BSR-VIVIAN

huhu..aku anggap tu macam kekangan bagi kejayaan sorang blogger..kan??

beza GB dengan HHD??actually perbezaan GB dengan HHD ialah stail luahan..GB lebih pada teguran secara berfakta..HHD lebih pada sound direct..sebab tu takleh dicompile sekali...

iwan dextrous

malas dah aku nak layan claim cerita bohong ko tu..aku takde pun kata miamans tu salah...just apa yang dia claim tu jek yg tak betul..

Anati Soki said...

number 2 tuh anat suka! mcm lawak n comel je dgr.. wakakakka

faizura rahman said...

gua berada di fasa yg paling tggi..sbb tu la gua single smp skg..adeh! -.-'

Along Tapa said...

ANATI SOKI

erk..comelkah gitu??huhu...

faizura rahman

haha...akhirnya ada yang ngaku dia berada di fasa tertinggi tu...ahaks~

noa said...

nangis je ar

syok oo nangis

Along Tapa said...

nora

takmoh..nanti mengurangkan kecomelan aku..hahaha