Friday, December 02, 2011

I'm a super politicus...yes..yes..damn it...

Arakian

apa korang ingat aku join politik ke?tak...aku tak berminat dengan permainan politik Malaysia ni...tapi aku minat nak komen sebab aku dah puas follow up pasal politik beberapa hari ni...dari semua media...tak kira la berita ke, siaran perhimpunan agung ke...aku tengok semua...dan aku just nak komen pasal masa perhimpunan agung jek aritu....well...aku bukan penyokong tegar UMNO dan jugak bukan penyokong tegar puak pembangkang....jadik, aku just nak bagitau apa yang aku perhatikan sebagai sorang rakyat yang hina lagi dina yang duduk menonton perhimpunan tu dengan penuh pengharapan....

aku tak tau korang perasan atau tak tapi aku sendiri rasa macam perhimpunan agung tahun ni langsung tak best...langsung takde input-input yang bermanfaat bagi aku sebagai rakyat untuk aku duduk menonton sepanjang hari....manakan tak...apa yang aku dapat simpulkan lepas aku duk tengok semua ucapan dan perbahasan yang diorang bagi tu, aku just nampak puak-puak kerajaan ni macam tak habis-habis lagi cuak dengan kehilangan majoriti 2/3 dulu...wahai encik pihak kerajaan...walaupun korang tak menang 2/3 kerusi, tapi korang dah menang pilihanraya dulu...kenapa macam tak sador lagi??

bak kata bapak aku, dulu, rakyat bagi warning...mengingatkan kerajaan...walaupun diorang memimpin, tapi jangan lupa kitorang rakyat yang hina lagi dina ni ada kuasa nak mengubah sape yang memimpin...dan korang mesti ingat kan rakyat semua marah pasal harga minyak dulu?dan semenjak tu, aku tengok kerajaan takde buat apa-apa keputusan drastik yang mencekik rakyat...jadik kenapa diorang nak takut kat geng-geng yang membangkang tu sangat??bukan ke diorang kata diorang yakin yang diorang dah buat yang terbaik??dari diorang takut dengan pembangkang tu, lagi bagus diorang duk kosentret kat apa lagi yang diorang nak buat lagi lepas ni....dari duk mengutuk dan mengkondem puak-puak pembangkang yang diorang kata memang takde harapan nak menang...dah tau diorang takde harapan kan..kenapa nak ditinjak-tinjak lagi...tak ke keji perlakuan tu wahai sahabat-sahabat pihak kerajaan??

dan aku tau orang-orang kerajaan ni mimpikan nak dapat kelantan dari dulu...ingat...dulu pun dah tersilap..sibuk kejor Kelantan...tapi negeri lain diabaikan...nah!!hambik kehilangan 3 negeri-1 negeri yang diorang menang balik lepas tu...salah kat sape?jadik, apa yang ada tu, jaga...tak mustahil yang bukan hak korang tu, akan beralih kat korang pulak..bertindak ikut kepala hotak....bukan kepala helmet yek...

notahangit: apsal tahun ni aku dengor orang berucap semua nak terpekik terlolong??muhyiddin jek yang aku tengok speech relax jek...bersemangat tak semestinya bercakap kuat ek....pegi study Nelson Mandela punya speech style..

No comments: