Thursday, January 05, 2012

Flat

Arakian

Flat...flat...flat...semua benda sama jek flat...bosan aku perhati kehidupan sekarang ni...dengan aktiviti rutin yang berulang-ulang...sama jek...terasa aku nak dapat hari baru yang menarik setiap hari...lagi aku cuba nak jadik kan hari ni interesting, tetap akan jadik flat...terasa betul mangkuk dia....

ada aku cuba nak buat aktiviti menarik...bosan betul hidup dalam rutin ni...satu masa dulu, bila duduk-duduk tak buat apa, aku dapat inspirasi untuk mencuci mata...tengok-tengok awek yang cun...tapi...setengah jam lepas tu...aktiviti tu jadik flat...bosan....kena lak kalo benda tu jadik rutin harian kalo bosan...sampai tahap tengok muka awek yang sebelum ni hot kedebaboom meletup meletup pun dah nampak macam tengok lecture note yang plain dan penuh dengan wording...

dan lepas tu aku invent lagi aktiviti untuk diri sendiri...prank...seronok betul buat prank ni...kita suka..orang yang tengok pun suka...orang yang kena jek rasa tak suka..tapi dua tiga hari pastu dia gelak gak....tapi sampai masa, flat...apa kena dengan dunia ni..takde ke aktiviti yang memang tak buat kita rasa tak flat?

aku sure ada geng-geng serbanitas akan kata...ko ni kekurangan ibadat sebenornya...ko perlukan sentiasa ingat Tuhan....sure ko tak rasa dunia ni tak flat sebab ko sibuk mengejor akhirat...dan sure aku akan rasa fuck off...asal nama kat atas dunia ni...kalo satu benda yang sama jek kita buat, benda tu akan jadik membosankan gak...jadik, toksah nak tunjuk alim sangatla...nanti kalo dah terkena batang hidung sendiri, tau lak nak menyirap-nyirap...

dan bila aku tengok berita, macam seronok tengok budak-budak UPSI memekik-mekik macam orang bangang ramai-ramai...dan pada aku, benda tu bosan...sebab tahun 90an dulu aku dah tengok lagi dahsyat dari tu...dan benda tu memang dah berlaku hampir setiap tahun...cubala buat stail lain...boringla...

dan senang kata...aku bosan...

Notahangit: mana tak rasa flat...duduk kat Melaka ni pun kat rumah flat...cibai betul...signifikan lak...

No comments: