Sunday, August 14, 2011

Luahan untuk yang dikasihi....

Arakian

Sayang, dah lama dah kita bersama...kalo tak silap aku dah dekat 7 tahun dah kan?macam-macam dah kita tempuh sesama....aku ingat lagi masa memula kita bersama...aku terpandang gambor ko kat satu iklan ni...kalo pada orang, memangla ko ni tak cantik...body pun tak de shape-shape...tapi aku suka..sebab bila ko cenggitu, aku tau takde sape yang hingin nak rembat ko dari aku...

aku ingat lagi...masa aku baru lagi dengan ko...suka betul aku...aku jaga gila-gila ko...dan aku rasa tak pernah lagi pun kan sepanjang kita bersama 7 tahun ni, kita tak pernah bertengkor besor...kengkadang sikit-sikit tu ada la...tapi cepat-cepat kita ok balik kan??kengkadang kalo aku majuk dengan ko, aku tak pandang langsung ko...dan kalo ko ngajuk dengan aku, ko buat taktau jek kalo aku mintak tolong buat apa-apa...ingat tak??masa tu memangla aku rasa baran..tapi sayang punya pasal, aku pujuk-pujuk gak...lelama ko ok kan??

aku ingat lagi dua tahun lepas...ko tetiba sakit teruk...nak buat benda simple pun ko tak mampu...sampai aku tengok ko jadik biru jek....aku betul-betul riso masa tu...aku taknak kehilangan ko....cepat-cepat aku carik tempat nak sihatkan ko balik....dengor-dengor ko kena operation lak...kalo tak, memang terpadam terus la ko....pergghhh...riso betul aku...aku terus jek bersetuju...dan sekarang ko ok dah...lepas operation, ko dah elok balik....tak kisahla berapa banyak aku dah habiskan untuk buat ko sihat balik...sebab aku memang sayangkan ko...

tapi sayang, beberapa tahun ni, aku rasa aku perlu carikan kawan untuk ko...bukannya aku nak menduakan ko atau apa..tapi aku kesian tengok ko dah tak larat nak buat kerja-kerja berat macam dulu....aku tak persoalkan kebolehan ko...aku tau ko memang kental....tapi aku taknak tengok ko terbarai sebab aku...jadik, aku harapkan ko izinkan aku kumpul duit untuk beli notebook baru untuk buat programming yang lagi hardcore...jangan riso....laptop utama aku tetap ko Tenggiling....

Notahangit: manala aku nak korek laptop murah ni....dapat up sikiiiiiit jek dari Tenggiling pun takpela...sian dah aku tengok Tenggiling ni cam dah tak larat dah nak buat semua benda-benda berat ni....

2 comments:

d_tieah said...

Cis! Memula aku ingat awek.. Pastu bila ade satu part kena operate bagai tu aku dah rasa ini bukan benda hidup!!! Hahaha..

*Gggrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Along Tapa said...

d tieah

hahhaa..berrrrani ko kata Tenggiling aku tak hidup??dia ada perasaan tau...manja,penyayang,pandai buat lawak, pandai dengor luahan perasaan..kengkadang dia pun luah gak kalo dia ada rasa tak kena...

haha...ada macam orang skizo tak?