Saturday, February 26, 2011

Kata reti nak hormat...

Arakian

kali ni aku tak letak quote dulu macam entri lepas...merbahaya....kita teruskan jek kat luahan hati boleh??hihi...lagipun aku bukan ada idea apa nak letak kat mukadimah ni..sebab tajuk dah cerita segala-galanya..kan??

balik pada topik....meh sini aku nak bagitaula ek...kita selalu dengor dari kecik..hormat-menghormati tu ajaran mulia...tapi kenapa kita sekarang dah macam takde lagi dah perasaan hormat ni kat orang?cuba korang tengok stail korang hari tu..kalo aku ada camcorder, aku dah rakam dah...jangan sebut pasal talipon aku la ek...aku tak sanggup nak membazir space M2 aku semata-mata nak bagi korang footage pasal pe'el korang tu....serius kalo korang tengok pe'el korang tu, korang pun meluat...dengan yang cakap up taknak down la, dengan yang tunjuk lagak la, dengan yang memaksa la, yang marah-marah la...meh sini aku bagitau...ayat ni ayat dari Iwan Dextrous tapi aku rephrase balik bagi kat korang...cara kita nak handle budak-budak dengan orang yang dah dewasa ni memang lain....sebab budak-budak dikawal dengan rasa takut..dewasa dikawal dengan rasa hormat....kalo korang buatla stail tunjuk garang macam binatang buas kat depan orang dewasa..walaupun pangkat ko tu besor, tapi habuk pun tak guna...korang nak tau kenapa??sebab kalo diorang macam ikut arahan korang pun, korang just dapat rugi...sebab diorang buat terpaksa...dan korang  just akan dapat cerita bohong dengan cerita cantik jek....padan muka korang...

kalo aku nak bubuh quotation ayat bagus-bagus pun aku rasa melambak la..korang pun dah nak hafal dah....contoh macam ayat kat header Iwan Dextrous tu...bior kurang pandai jangan kurang ajor...reti??jadik kita berbalik pada persoalan tadi....kita mestila nak orang hormat kita kan??tapi cemana kita nak buat orang hormatkan kita??cara dia mudah jek bai...kalo korang reti hormat seseorang tu dengan sepenuh hati, tak mustahil dia akan layan ko dengan baik...walaupun dah buat beribu attempt...tapi mesti sati hari nanti dia akan hormat kat korang...kalo ko paksa orang ikut cakap ko jek...harap orang bawahan semua nak hormat ko macam sembah tuhan.,jawapannya cukup bulan, company korang bungkus...masa tula baru nak terhegeh-hegeh nak tunjuk macam hormat semua..takyahla bai....kalo nak dikirakan, aku dah bosan dengan semua kesialan tu...

notahangit : cukupla sampai parat tu...kalo korang, rasa ada cara yang lebih baik dari ni, suggest la kat aku ek...tak pun ada sape-sape nak rebel pasal hormat ni?jom kita bincang...entri aku kurang makian sebab buat tajuk hormat tu kan?fuhhhhh..kalo ikutkan hati memang banyak maki dari entri jek nanti...hihi...

9 comments:

Anonymous said...

hormat menghormati la kite sesame manuusia. x rugi pun klau saling hormat menghormati kann

Shajia Niueda said...

haaa. btl3. kn kne hormat org dulu bwu org lain hormat kita. nie dia x hormat org sibuk2 suh hormat dia.
blik rumah la.

hahahaha

Along Tapa said...

lionteen

betul tu lionteen..kita sebagai melayu dan islam memang di ajor cenggitu...tapi ramai yang macam lupa jek benda tu...kan?


Shajia Niueda

aik??ko rage jugak ke pasal tu?aku ingat ko terima jek...

akema yazid said...

tapi ada jugak jenis ORANG YANG TAK RETI HORMAT ORANG LAIN along oooii..

kes tu yang bikin wa panas beb!!

sabo jela..

Along Tapa said...

akema yazid

aku pun selalu gak panas dengan orang yang tak hormat ni akema..

bapak aku ajor cemana nak deal dengan orang cenggini..kita hormat jek dia...lelama nanti dia makin taik sendiri...kan??

Shajia Niueda said...

mmg terima jerk. tp hati pun msti la rasa pnas juga an. sabar je la.

iwan_dextrous said...

aku hormat org..sbb tu org ramai syg aku.hahahahhah

Along Tapa said...

Shajia Niueda

sabor tu memang amalan mulia...naik r saham ko pasni..ahaks


iwan dextrous

hah..untung ada orang sayang...hihi

Tieah Madian said...

Aku cukup hormat ko kan long?????????????
Jawab dengan jujur..
Hahhahha..

Entry Terbaru: Ketahui Apa Yang Berlaku Di Tahun Kelahiran Anda