Thursday, March 10, 2011

Dinding getah, spender basah, tunggul kayu

Arakian

hari ni aku nak menegur sesapa yang aku rasa patut aku tegur la...bukan apa...kesian gak kengkadang aku tengok ko..tapi janganla sampai teruk sangat...dengor la ni ek bai....korang tu member aku...aku ni lak jenis manusia yang kalo tak bercakap satu hari, boleh tumbang..ko tau kan...tu yang jadik sampai tetiba aku terbongkang tido..bila aku dah terbongkang tu tau pulak korang nak cakap aku asyik nak membuta jek...tapi tengokla dulu kenapa...

macam aku cakap tadi...aku ni memang jenis manusia yang rajin bercakap..even kalo aku kat rumah pun, kalo bapak aku takde, mak aku pun aku layan borak...kalo mak aku takde, dengan adik aku yang kecik tu pun aku borak walaupun dia bercerita pasal patung barbie, member sekolah yang tak gosok gigi, dan benda-benda budak pompuan yang aku tak faham...pedulik apa aku...aku layan jek...tapi dah makin banyak lak sekarang ni jadik benda bukan-bukan...hambik ko...aku terasa gak macam aku bercakap dengan tiga benda kat tajuk tu....nak tau apasal??tengok cerita bawah ni...

ni berdasarkan kisah benor ek...ko yang aku maksudkan..ye...ko budak cute...selalunya ko memang syok buat borak...almaklumla..semenjak otak dah koyak kena psiko dengan aku ni...makin banyak benda aku nak cerita kat ko....tapi selalu jek kena kaco dengan benda-benda unexpected....ada masa aku tengah bercakap dengan ko...punyala syok aku membebel...tetiba aku terperasan ko bagi respon yang tak masuk langsung dengan apa aku cerita...apa hal ni??bila aku panggil-panggil, sekali aku tengok ko tengah elok cakap dengan telefon...apa lobang...jangan ko terasa ek bro...sekali dua kali boleh la aku perli-perli...kang kalo dah lama-lama, aku lak tetiba jadik sentap....satu jek pesan aku bro...aku pernah berendut...sampai satu masa, endut yang kita jaga sangat tu belum tentu jaga kita...sama gak dengan member...so reti la bahagi-bahagi...ni nasihat orang tua ek..bukan nasihat member....ingat tu...jangan la jadik cam dinding getah...kita bagi, ye dia pantul balik..tapi pergi nya meraban dari tempat yang kita bajet tu....

ni satu lagi...lagi kronik...ada masa kita memang la perlukan orang tolong...tapi janganla kita guna kesusahan kita tu jadik alasan kita nak taram orang habis-habisan...berkira-kira la jugak...kalo setakat mintak tolong sebab keperluan, tak jadik hal bai....ni sampai habis elaun aku kat ko jek...tu nak kira cemana tu??tegur direct pun tak faham...tegur perli lak ko nak tacing tahap langit ketujuh....kang kalo aku tampor kang, mula la buat muncung panjang sedepa....hiiissshhh...pakkal la aku pikir yang aku ni ada sabor lagi...kalo aku dah ngikut darah bugis ni, nak aje getol kepala otak ko tu sampai apa yang aku cakap tu masuk kepala otak ko..sebijik pe'el macam spender basah la..lagi aku cakap, lagi masuk air ko...sebelum ko nak tacing lebih-lebih tu, apa kata ko tengok kiri kanan depan belakang tu dulu....pastu ko bayangkan sendiri keadaan kiri kanan depan belakang tu dengan pe'el ko tu...aku rasa kalo aku buat macam ko, ko pun tau nak sagat aku kan??

yang ni takyah cakapla...aku tulis kat sini ke, aku tegur direct ke, aku marah ke...sama jek...dah nama pun tunggul kayu...memang ubat dia aku takik jek la...reti??


notahangit: reti??mana tak aku panas jek...ni dah panas ni sape nak pujuk ni??takkan nak harap noa jek pujuk aku selalu..sian dia...

19 comments:

lionteen said...

'sampai satu masa, endut yang kita jaga sangat tu belum tentu jaga kita'

stuju aku dgn ayat ko yg ni. x yah la bercinte bagai nak rak sgt. x tentu die milik kite. kuikui...

meh sini. aku ley pujuk ko. wakakaka

Along Tapa said...

lionteen

haha..ko lak nak pujuk aku ek..tak tertanggung rasanya nanti... :p

h A n Y S said...

prenggan 3: heh, esk2 kalo dah clash ngan endut, br terhegeh2 carik kwn, so hargai lah kwn beb! *nasihat tok kwn ang tu along*

p/s: mai sni aku plak pujok ang, blh? *blushing*

*cittttt*
keheheheheh~
;p

Along Tapa said...

hAnYS

cemana cerita ni hanys??ko nak pujuk aku ko lak blush...adehh..

h A n Y S said...

sbb aku x pnah memujok lelaki hatta ex aku skali pon, so blushing diperlukan.

keheheh~
;p

Along Tapa said...

hAnYS

lorh..pulok dah..tak kusangka ko ni pemalu orangnya..hihi

nora said...

hahahhaha tu dia
sekali ko petik berduyunnn tiba

bolehla aku resign pasni :p

ENTRY HOT : dia tinggalkan aku...

Along Tapa said...

nora

cess...kalo ko resign, saham aku jatuh r...hihihi....

echah mashuri said...

pehh...long!bg r chnce kt mmber ko.dia pn nk berksh syg gak.huhuh.ko sbg tmn kna ah phm;p

Along Tapa said...

echah mashuri

haha...berkasih sayang ok jek echah...tapi kalo dah sampai semua nak tolak tepi, payahla...

iwan_dextrous said...

panda ko cakap ngan benda x hidup ea.hahaha

Along Tapa said...

iwan dextrous

bukan aku nak dowh...terpaksa...hihi..

Anonymous said...

pakcik. maaf ya. saya nda suda ambik abah sma pakcik.. huhu

Along Tapa said...

cik enon

hahaha...tembak kena headshot kah??

Anonymous said...

boleh la pakcik..

Along Tapa said...

cik enon

:D

littleBig said...
This comment has been removed by the author.
littleBig said...

aduhhhh. utk sepa nie pakcik ?

Along Tapa said...

littleBig

untuk sape2 yang terasa la...aku memang main tulis jek...hihi...